Main Image

Συμβουλές Για Υγιή Καρδιά

Περιορίστε τα επίπεδα χοληστερόλης από την παιδική ηλικία

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι η αθηροσκλήρωση ( αρτηριοσκλήρωση ) ξεκινάει νωρίς στην παιδική ηλικία και επιδεινώνεται σταδιακά κατά την διάρκεια της ζωής. Συχνά οδηγεί σε βλάβες των στεφανιαίων αγγείων της καρδιάς, δηλαδή στην γνωστή στεφανιαία νόσο, αλλά και σε άλλες αρτηριακές βλάβες. Οι καρδιαγγειακές αυτές παθήσεις συνιστούν τις συχνότερες αιτίες θανάτου στον κόσμο. Είναι επίσης αποδεδειγμένο ότι τα αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης στην αρχή της παιδικής ηλικίας μπορεί να συμβάλουν σημαντικά στην αύξηση της αθηροσκλήρωσης στην ενήλικη ζωή.

Οι διατροφικές συνήθειες και η γενετική επηρεάζουν τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων

Η μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης στα παιδιά και στους εφήβους μπορεί να είναι επωφελής, συμβάλλοντας στην πρόληψη ανάπτυξης αθηροσκληρωτικών βλαβών.

Για να μειώσετε την εναπόθεση χοληστερίνης και μετέπειτα την δημιουργία αθηρωματικών παθήσεων στις αρτηρίες των παιδιών ( και ενηλίκων ) συνιστούμε:

  1. Να αποθαρρύνετε το κάπνισμα
  2. Να ενθαρρύνεται τακτική αερόβια άσκηση που διαρκεί τουλάχιστον 30-60 λεπτά τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας
  3. Να φροντίζετε για την υγιεινή τους διατροφή: Τα παιδιά ηλικίας 2 ετών και μεγαλύτερα θα πρέπει να ενθαρρύνονται να τρώνε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά καθώς και μεγάλη ποικιλία από άλλα φαγητά χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη. Τηρώντας αυτό θα τα βοηθήσετε να διατηρήσουν τα κανονικά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και να προάγουν την καρδιαγγειακή υγεία. Τα επίπεδα χοληστερόλης και λιπιδίων στο αίμα θα πρέπει να είναι:
    • Ολική Χοληστερίνη <170mg/dl
    • Χοληστερίνη LDL < 110mg/dl
    • Χοληστερίνη HDL > 35mg/dl
    • Τριγλυκερίδια < 150mg/dl
  4. Να αποφεύγεται ή να μειώνεται η παχυσαρκία
  5. Να ελέγχεται περιοδικά από τον παιδίατρο η αρτηριακή πίεση ώστε, αν διαπιστωθεί υπέρταση, να θεραπεύεται
  6. Σε σπάνιες περιπτώσεις εμφανίζεται στα παιδιά ο σακχαρώδης διαβήτης, που πρέπει να αντιμετωπίζεται εντατικά από τον παιδίατρο - ενδοκρινολόγο

Υ.Σ Τα ανωτέρω στοιχεία και συμβουλές αποτελούν επίσημη Επιστημονική Θέση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας (American Heart Association)

Ένα μήλο την ημέρα κάνει καλό στην υγεία...

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutritional Foods η κατανάλωση ενός μήλου την ημέρα οδήγησε σε 40% μείωση  του επειπέδου της οξειδωμένης LDL στο αίμα, δηλαδή της μορφής της «κακής» ηοληστερίνης που συνδέεται στενά με τη δημιουργία αθηρωματικών πλακών στις αρτηρίες. (Πηγή: http://www.medpagetoday.com/Cardiology/Prevention/35199?utm_source=cardiodaily&utm_medium=email&utm_content=aha&utm_campaign=10-08-12&eun=gd3r&userid=402303&email=gsarris@mac.com&mu_id=5407601).

7 απλά μέτρα-στόχοι για υγιή καρδιά, από την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία

  1. Μη καπνίζετε
  2. Διατηρείστε φυσιολογικό σωματικό βάρος (φυσιολογικό δείκτη μάζας σώματος)
  3. Ασκείστε (150 λεπτά μέτριας η 75 λεπτά έντονης άσκησης εβδομαδιαία)
  4. Διατηρείστε φυσιολογική αρτηριακή πίεση (κάτω από 120/80mmHg).
  5. Διατηρείστε φυσιολογικά επίπεδα σακχάρου (κάτω από 100mg/dl)
  6. Διατηρείστε χαμηλή χοληστερίνη (κάτω από 200mg/dl)
  7. Τρώτε υγειϊνά:  (καθημερινά φρούτα και λαχανικά, ψάρι (ιδίως λιπαρό) 2 φορές την εβδομάδα, σιτηρά ολικής άλεσης καθημερινά, περιορισμός του αλατιου σε λιγότερο από 1.5 γραμμάρια την ημέρα, ελαχιστοποιούμε τα ζαχαρούχα αναψυκτικά (μέχρι 3 την εβδομάδα).

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό  Mayo Clinic Proceedings, μόνο 29 από τους 11,993 ασθενείς πού συμμετείχαν (δηλαδή μόνο το 0.2%) πέτυχαν και τους 7 στόχους!  Πάντως τα άτομα που πέτυχαν τουλάχιστον 5 στόχους (που ήταν μόνο το 18% των συμμετεχόντων στη μελέτη) είχαν μείωση θνητότητας κατά 63%!  Αλλά και αυτοί που πέτυχαν 3 η 4 στόχους είχαν μειωμένη  θνητότητα κατά 55% σε σχέση με αυτούς που πέτυχαν μόνο μέχρι 2 στόχους.

Πηγή:

http://www.medpagetoday.com/Cardiology/Prevention/35288?utm_source=cardiodaily&utm_medium=email&utm_content=aha&utm_campaign=10-12-12&eun=gd3r&userid=402303&email=gsarris@mac.com&mu_id=5407601

Το κάπνισμα στην εφηβική ηλικία συντομεύει τη ζωή…

Σε πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American College of Cardiology (Whitley E, et al "Association of cigarette smoking from adolescence to middle-age with later total and cardiovascular disease mortality: the Harvard Alumni Health Study" J Am Coll Cardiol 2012; DOI: 10.1016/j.jacc.2012.06.047. )


που αφορούσε 28,236 αποφοίτους του Πανεπιστμίου Harvard, η έναρξη καπνίσματος στην εφηβεία συνδέται με 30% αύξηση στον κίνδυνο θανάτου από κάθε αιτία, 20% αύξηση στον κίνδυνο θανάτου απο καρδιαγγειακά νοσήματα, και σχεδόν διπλασιασμό του κινδύνου θανάτου από καρκίνο.  ΑΝ αργότερα διακοπεί το κάπνισμα, ο κίνδυνος μειώνεται, αλλά παραμένει 30% μεγαλύτερος σε σχέση με αυτούς που δεν κάπνισαν ποτέ.  Το συμπέρασμα είναι ότι, με βάση ασφαλήεπιστημονικά δεδομένα,  πρέπει με κάθε τρόπο να αποτρέπονται τα παιδιά από το κάπνισμα.  Περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση: http://www.medpagetoday.com/Cardiology/Prevention/35202

 

Επικοινωνήστε μαζί μας
Γραφείο κ. Σαρρή
Λ. Κηφισίας 2,
Μαρούσι 15125, 1ος όροφος ( έναντι εκθεσιακού κέντρου HELEXPO)

Τηλ. Ιατρού:6932 60 10 20
Τηλ. γραμματείας για ραντεβού:
+30 697 8039550
E: info@athensheartsurgery.gr